Rondreis Azoren

Dag 1 BRUSSEL – PONTA DELGADA   A

We spreken af op de luchthaven van Zaventem en vliegen naar Ponta Delgada, de hoofdstad van het eiland Sao Miguel. Transfer naar het hotel voor check-in, diner en overnachting.

Dag 2 PONTA DELGADA   O|A

Na het ontbijt beginnen we aan onze verkenning van Ponta Delgada. We slenteren door smalle, geplaveide straatjes, langs kerken met rijk vergulde altaren, musea en kleine tuinen, die sterk contrasteren met het moderne Portas do Mar-gebied en de jachthaven vol kleine jachten. Na de vrije lunch maken we een boottocht op zoek naar walvissen. Dit gebied is één van de beste streken van Europa om deze grote reuzen te spotten.

Dag 3 PONTA DELGADA – LAGOA DO FOGO – CALDEIRA VELHA – PONTE DELGADA   O|A

Vandaag bezoeken we het groene hart van het eiland en we beginnen de tour langs de zuidkust in de richting van Lagoa do Fogo, een schitterend meer gelegen in een unieke en magnifieke vulkanische krater! Vervolgens stoppen we bij Caldeira Velha, het belangrijkste natuurreservaat van São Miguel, waar we wandelen naar de beroemde waterval van warm ijzerhoudend water. Na de middag ontdekken we het mooie historische centrum van Ribeira Grande en het grootste zandstrand van het eiland - Santa Barbara.

Dag 4 PONTE DELGADA – FURNAS – PONTE DELGADA   O|A

Vandaag verkennen we de oostkant van het eiland. Het pittoreske stadje Furnas ligt in een krater en gonst van de vulkanische activteit. Her en der verspreid vinden we er warmwaterbronnen en fumarolen. We proeven van Cozido, een stoofpotje dat gekookt wordt in putten in de grond. We wandelen door het indrukwekkende Terra Nostra park en genieten van het uitzicht over het smaragdgroene meer. Op de terugweg bezoeken we de oudste theeplantage van Europa en leren we alles over de productie van dit heerlijke drankje.

Dag 5 PONTE DELGADA – POVOACAO – RIBEIRA DOS CALDEIROES – PONTA DELGADA   O|A

We bezoek de meest landelijke dorpen op het eiland, waar de kronkelige wegen omzoomd zijn met plataanbomen en adembenemende uitzichten op de oceaan bieden. We beginnen met een bezoek aan Povoação, het eerste deel van het eiland dat in de 15e eeuw door de Portugezen werd gekoloniseerd. In de namiddag gaan we verder naar Nordeste, waar het landschap sterk wordt gekenmerkt door de kliffen aan zee en het groen van het Laurissilva-bos. Diep oceaanblauw steekt ertegenover af en de kleine dorpjes zijn het waard om te zien en te bezoeken. De volgende stop is het Natuurpark van Ribeira dos Caldeirões, waar we stoppen om een prachtige waterval te fotograferen die de bijnaam Bruidssluier heeft. Diner & overnachting.

Dag 6 PONTA DELGADA – SETE CIDADES – PONTA DELGADA   O|A

Het meest iconische meer dat genesteld ligt in vulkanische kraters is Sete Cidades en wordt beschouwd als één van de 7 wonderen van Portugal. Deze tour neemt je mee naar Canário-meer en naar het meest emblematische uitzichtpunt - A Vista do Rei - met een prachtig uitzicht over het meer van 2 kleuren en het dorp Sete Cidades dat we daarna zullen bezoeken. In de namiddag leren we meer over de ananas die op dit eiland wordt geteeld. Diner & overnachting.

Dag 7 PONTA DELGADA – FAIAL – HORTA - FAIAL   O|A

Transfer naar de luchthaven. Vliegreis naar het eiland Faial & transfer naar het hotel om bagage af te geven. Halve Dag Horta Stadstour - Beschouwd als de kosmopolitische stad van de Azoren, is Horta een kleine en pittoreske plek met veel te zien, waaronder de kerken São Salvador, São Francisco en Nossa Senhora do Carmo, en het Fort van Santa Cruz. We mogen één van de meest beroemde jachthavens ter wereld en Peter Café Sport niet missen, gevolgd door een wijn- en kaasproeverij. Inchecken, diner & overnachting.

Dag 8 FAIAL - HORTA – PICO - FAIAL   O|A

Transfer naar de haven van Horta & veerboottrip naar Pico Island. Behalve de indrukwekkende en majestueuze berg, is het wijnlandschap van Pico zo uitzonderlijk dat het in 2004 door UNESCO tot Werelderfgoed is verklaard, wat we zullen zien in Criação Velha. Rond de middag krijgen we de kans om meer te leren over dit land van helden, de mannen die vroeger spermacetiwalvissen jaagden, door het dorp Lajes te bezoeken. Veerboottrip terug naar Faial Island. Diner & overnachting.

Dag 9 FAIAL – CALDEIRA – PONTA DA ESPALAMANCA - FAIAL   O|A

We beginnen met een bezoek aan Caldeira, genesteld in het hart van het eiland en aangewezen als natuurreservaat. De landschappen hier zijn simpelweg adembenemend en tonen de natuurlijke schoonheid die Faial kenmerkt. De tour neemt een intrigerende wending wanneer we de Capelinhos-vulkaan bereiken, waar we persoonlijk de krachtige impact van een vulkanische uitbarsting kunt getuigen. De site wordt vergezeld door een interpretatief centrum dat waardevolle inzichten biedt in de geologische krachten die aan het werk zijn. In de namiddag gaat de reis verder met een stop bij Ponta da Espalamaca, met een panoramisch uitzicht op de baai van Horta en de majestueuze Pico-berg. Diner & overnachting.

Dag 10 FAIAL - HORTA - BRUSSEL   O

Uitchecken en transfer naar de luchthaven voor de vliegreis terug naar huis.

Portugal     22/10/2024 16:43

• Rondreis Faeröer Eilanden, authentieke groepsreis
  • Rondreis IJsland, groepsreis door vuur en ijs
  • Citytrip Madrid
  • Rondreis Puglia: Verlies jezelf in schoonheid, cultuur en gastronomie!